image1 (2)

09 Dec NAKTINIS PASIŽVALGYMAS po „Malpa” I PAKRANTĖ

Donatas Jankauskas. Skulptūrų paroda „Malpa”. Naktinis pasižvalgymas. 12.11 19 valandą.

Visus, šeštadienį negalėjusius atvykti į Donato Jankausko „Malpa” parodos atidarymą, kviečiame pasinaudoti antru šansu ir sudalyvauti sekmadienio vakariniame susitikime su Duonio darbais.

Skulptūros, šviesos, šėšėliai ir pokalbiai su meninku Pakrantės galerijoje!

Read More
A3 plakatas (1)

06 Dec DONATO JANKAUSKO SKULPTŪROS – įkvėptos „Malpos” I PAKRANTĖ

Kūrybinių industrijų centras Pakrantė pristato žymaus lietuvių skulptoriaus Donato Jankausko (Duonio) parodą „Malpa”, kuri įvyks gruodžio 3 d. 14.00 val.

@

Prieš įeinant į parodos erdvę, žiūrovui derėtų tvirtai susiveržti batus. Šį kartą menininkas kūrė išvirkščiąja puse – iš dešinės į kairę, iš vidaus į išorę, aukštyn kojomis. Polirietanas stings, tačiau jo reikšmės niekada. Ak, nėra nieko baisiau ir gražiau šiais laukiniais laikais, kaip parodyti kam nors liežuvį.

Nėra nieko, kas neišlįstų per batą – spyriesi naują kedą, atšipusiu kulnu, ir mauni lauk, vaikštai pado atspaudais ir drebini kinkas, siautiesi taškuotą kailį, žengi į plėšrūno nasrus ir bundi svetimame sapne. Ir viskas, viskas viskas – iltis, liežuvis, ranka, koja, kairė, dešinė, beždžionių gaudyklos – sapnų raugyklos, romėnai ir keltai, besočio riaumojimas ir alkstančio inkštelėjimas, malpa, malpa, malpa.

@

Iškirtinio autoriaus, išskirtiniai darbai sukurti specialiai jautriai gamtos apsuptyje, menininkus glaudžiančioje vietoje. Puikiai identifikuotas charakteris, atsižvelgiama į pastato interjero ir eksterjero santykį. Menininkas išlaiko savitą kūrybos braižą, o personažai įsikūnija į Pakrantės galerijos ir svečių gyvenimą, šviesos ir garso pagalba.

Donatas Jankauskas (g. 1968m.) – menininkas, gyvenantis ir kuriantis Vilniuje ir Savičiūnuose. D. Jankausko kūriniai pasižymi monumentalumu, formų ir medžiagų dinamika, plačiu ikonografinių ir ikonologinių reikšmių spektru. Svarbiausios pastarųjų metų parodos: „Sekmadienis” (2013 m., ŠMC), „Vasaros skaitiniai” (2013 m., Cesio meno festivalis, Latvija), „NINENINENINE” (2013 m., Malonioji 6). Taip pat viena kūrėjo skulptūrų pavadinimu „Tonis Soprano“ šiuo metu puošia Vilniaus geležinkelio stotį.

Projektas finansuojamas Tarybos ir Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijos.

Skulptūrų parodą  galima aplankyti kūrybinių industrijų centre ,,Pakrantė“ iki gruodžio 15 dienos. Galerija veikia darbo dienomis nuo 10 iki 17 valandos.

Visus kviečiame susipažinti su Duonio personažais.

Read More
PAKRANTĖ I DEBIUTINĖS ALGIRDO BAKO PARODOS “NEW YORK – SAN FRANSISCO” ATIDARYMAS 2016.11.19 17 val.

15 Nov PAKRANTĖ I DEBIUTINĖS ALGIRDO BAKO PARODOS “NEW YORK – SAN FRANSISCO” ATIDARYMAS

Kūrybinių industrijų centras Pakrantė pristato debiutinę Algirdo Bako parodą, kurios atidarymas įvyks lapkričio 19 dieną, šeštadienį, 17 valandą.

Mes visi pažįstame Ameriką. Filmai, žinios, bet kokia medijų produkcija – kaip žemėlapis iki artimiausio viskio baro, priešistorinio kanjono ar bent garažo su žvaigždėta vėliava. Visi ekranai, visi siužetai veda tiesiai į vakarų pasaulio vaizduotės centrą. Ir net skrydžiai ar vizitai – dažni, reti, visiškai netikėti – niekada pilnai neišsklaido šio neįtikimos, nepatiriamos šalies įspūdžio.

Algirdo Bako „Amerika“ yra pati tikriausia Americana – charakteringų, nostalgiškų, tikrovėje užsislėpusių kultūros blyksnių paletė, surinkta sekant vakarietiško wow ilgesiu ir neišvažinėtų kelių vingiais. Daugiau nei du mėnesius trukusioje kelionėje fotografas iš naujo atrado šalį, kurią visi pažįstame iš savo fantazijų žemėlapio, tačiau sunkiai suvokiame iš tikrųjų esant. Savo kelionėje, kaip ir visoje kūryboje, jis ieško santykio: jokia nuotrauka neatsiranda be pokalbio, jokia scena – be istorijos. Bako „Amerikoje“, kaip ir tikrojoje, ypatingą vietą užima automobiliai: grakštūs senoviniai kėbulai, krūmais užaugę karkasai, plaunami ir prižiūrimi keturračiai draugai. Tai – regiono vizualinis ženklas, atpažįstamas kaip kaubojaus skrybėlė ir dokumentuojamas su dizaino istoriko atidumu. Rūdijantys varikliai gauna vietą amžinybėje, kurioje jais vėžinsis istorija.

Amerikiečiai A. Bako peizažuose – lėti ir šilti, neskubantys išgyventi savo kasdienybės procesų. Kaip ir viskas Jungtinėse vaizduotės valstijose, jie atrodo tipiški ir tuo pačiu nerealūs. Kiekvienas „Amerikos“ pilietis portretuojamas atsargiai, bet intensyviai sutelkus dėmesį, išryškinant neįvardinamą jų buvimo ten ir tada esmę, telpančią į languoto švarko atlapą ar kirpimo mašinėlės dūzgimą. Kiekvieną procesą ženklina estetika ir empatija, leidžianti fotografui priartėti prie žmonių ir vietų istorijų, tačiau neįsiterpti į intymią jų buitį. Taip įvykstantys susitikimai su atsiskyrėliais, įsimylėjėliais, paplūdimiais ir motociklais patvirtina atstumų dydį, bet visiškai ištrina jų svarbą. Jie ne kadre – jie ilsisi tarp kadrų, tarp daugybės kasdienių šalies vėjų, pučiančių ir į mūsų ekranus.

Parodos architektūroje Algirdas Bakas šiuos ekranus perkonstruoja, sukurdamas savo pasakojimą. Šviesdėžėse eksponuojami vaizdai – nebe dokumentika, o gyva transliacija. Mes stebime kelionę po pasaulį, kurį visi pažįstame, bet kuriuo vis tiek negalime patikėti. Mes patys leidžiamės į kelionę po savo stereotipus, įsitikinimus ir geografines pasakas. Kaip ir scenoje su skraidančių lėkščių nuotraukas apžiūrinėjančiais entuziaztais Rosvelo NSO muziejuje: Algirdo Bako paroda yra fotografinis Amerikos egzistavimo įrodymas.

Projektas finansuojamas Tarybos ir Lietuvos Respublikos Kultūros ministerijos.

Paroda bus atidaryta iki lapkričio 28 d., kiekvieną pirmadienį – penktadienį, nuo 10 iki 17 val. arba susitarus.

Facebook renginys: https://www.facebook.com/events/153830235086297/

 

Read More
FullSizeRender (3)

10 Nov PAKRANTĖ I MII4II

Kūrybinių industrijų centras Pakrantė pristato unikalų Rūta Butkus vienos Europos š0kį, aidint Miša Skalskis sirenoms – MII4II. Renginys – lapkričio 12d., 19:00 val.

Pakrantės galerija virto į dar nematytą, neištyrinėtą erdvę, kurioje metalo laužo griuvėsiai, užgožę elegancijos pilną Mūzų erdvę, virs charakteringa dekoracija charizmatiškąjai Rūtai Butkus. Metalo laužo kūriniais ir instaliacijomis rūpinosi Sigita Šimkūnaitė, o plevesuojančiais audiniais, drąskomais šokio ir metalo gabalų, rūpinosi – Lina Elmentaitė.

 

Rūta Butkus – šiuolaikinio šokio atlikėja, kūrėja ir choreografė. Jos kūryba susiformavo Lietuvos šiuolaikinio šokio scenoje. Rūtos atlikėjos charakterio – performatyvios akivaizdos – sunku nepastebėti. Atsidūrus vienoje aplinkoje, Rūta Butkus įtraukia savo buvimu ir sprendimais erdvėje, emocijomis, transliuojamomis per kūną.

 

Jos naujas projektas „MII4II Žmonių parkas” prasideda stebint ir reflektuojant aktualius Europos įvykius. Šį projektą pamatysite etape, kai pirminės išraiškos, lyriniai ir simboliniai vaizdiniai, klišės ir banalijos pasirodė, pasireiškė ir buvo atmestos. Taip pradėjo kilti kitos idėjos, rastis nauji santykiai, sprendimai, kurių nebuvo iki šiol, išbarstyta ateitis ir sintetinės realybės, nušviestos kosminės dezinformacijos.

 

MII4II
Idėja, išpildymas – Rūta Butkus
Muzika – Miša Skalskis
Scenografija – Sigita Šimkūnaitė
Kostiumas – Lina Elmentaitė
Prodiuserė – Rūta Bučiūnaitė
Kuratoriai – Adomas Narkevičius ir Monika Lipšic

 

Pakrantės galerija visada nepaprastai nušvinta talentingų menininkų dėka. Tai ir yra postūmis funkcionuoti, džiuginti bendruomenę, neabejingą menui ir jausmui, kad pasaulis priklauso Kūrybai.

 

Iki pasimatymo!

Read More
3 (1)

20 Oct PAKRANTĖ I TRAVIS JEPPESEN “ŽODIS”

Rupert rezidento, Travis Jeppesen, naujų darbų paroda „Žodis“. Parodos atidarymas vyks šį ketvirtadienį, Spalio 20 d., 18 val. Pakrantės galerija, Vaidilutės g. 79, Vilnius.

Daugiau nei dešimtmetį, jaunasis Amerikiečių novelistas ir poetas, Travis Jeppesen, yra laikomas vienu iš didžiausių ikonoklastų meno literatūros kritikos praktikoje. Rašytojas taip pat yra žinomas kaip “objektinio rašymo“ (angl. object-orientated writing) išradėjas. 2014 m. Wthitney bienalėje (Niujorkas, JAV) Travis Jeppesen pristatė “įkūnyto rašymo“ (angl. embodied writing) modelį kaip meno praktiką, pasitelkdamas instaliaciją „16 Skulptūrų“. Instaliacijoje menininkas atkūrė 16 skulptūrinių darbų iš įvairių meno istorijos laikotarpių, pasitelkdamas kalbą kaip mediumą, išreikštą skirtingais formatais: knygos, garso instaliacijos, kurios metu lankytojai sedėdami užrištomis akimis ant kėdės, klausėsi skaitomų tekstų įrašo, performanso ir vinilo įrašų.

Pastaruoju metu, Jeppesen, išplėtė savo praktiką į grafinio meno sferą, naudodamas unikalų “laukinio rašymo“ (angl. wild writing) modelį bei kurdamas darbų serijas, balansuojančias tarp literatūros ir tapybos kūrinių formų. Naudodamas kaligrafinius pieštukus, arklio ašutų teptukus bei Kinišką rašalą, Jeppesen kuria darbus, kurie svyruoja tarp fizinės teksto išraiškos kaip abstrakcijos, kaligrafijos ir vaizdo. Menininko praktikuojamas “laukinio rašymo“ modelis gali būti gretinamas su Irmos Blank “radikaliuoju rašymu“ (angl. radical writing), holografinėmis poeto Robert Grenier poemomis, Parko Seobo Écriture paveikslais, Cy Twomblio ikonografinėmis keverzonėmis bei Wang Donglingo eksperimentine kaligrafija.

Pirmoji Travis Jeppesen novelė „Aukos“ (2003 m.) buvo pasirinkta debiutuoti Amerikiečių novelisto bei poeto Dennis Cooperio knygų serijoje „Mažasis namelis Boveryje“ išleistoje Akashic knygų leidyklos; 2005 m. Rusiška novelės versija išleista Eksmo leidyklos. Antrąją novelę „Vilkas prie durų“, išleistą Twisted Spoon leidyklos 2007 m., Jeppesen pabaigė rašyti Slovėnijos Rašytojų Asociacijos Liublijanoje rezidencijoje. 2006 m. BLATT knygų leidykla išleido rašytojo poezijos kolekciją „Poemos, kurias aš parašiau žiūrėdamas televizorių“. Antroji poezijos kolekcija „Dicklungas ir Kiti“ pasirodė 2009 m. lakpričio mėnesį. 2013 m. Semiotext(e) leidykla išleido trečiąją Jeppesen novelę „Savižudžiai“. Menininkas atliko pastarosios novelės skaitymus Whitney Amerikos meno muziejuje Niujorke bei Tarptautiniame šiuolaikinio meno muziejuje, Londone, trunkančius aštuonias valandas, be sustojimo. Travis Jeppesen kritiniai straipsniai meno, kino bei literatūros tematika buvo išspausdinti Artforum, Art in America, Texte zur Kunst, Flash Art, New York

Press, Bookforum, The Stranger, ir Zoo žurnaluose. 2013 m. Warhol fondas apdovanojo menininką Meno Rašytojų stipendija.

Paroda bus atidaryta iki lapkričio 3 d., kiekvieną pirmadienį – penktadienį, nuo 10 iki 17 val. arba susitarus.

 

Read More
12087970_963566100370301_8965003158206312666_o

07 Oct DVIGUBAS MAZGAS | atidarymas

Rupert kviečia visus į parodos „Dvigubas mazgas” atidarymą šį trečiadienį, spalio 14 d. 18 val.. Atidarymo metu bus pristatyti specialiai parodai sukurti menininkų darbai ir vyks gyvi Linos Lapelytės, Styrmir Örn Guðmundsson ir Valentina Desideri performansai.

„Dvigubas mazgas“ – tai naujų kūrinių paroda, kurioje siekiama atkreipti dėmesį į asmenybę žlugdančių psichologinių praktikų politinį kontekstą. Atsispirdami nuo depresijos, ir apžvelgdami emocijų mainus apskritai, mes paskatinome menininkus klysti bei būti pažeidžiamais. Kūriniams, architektūrai ir kuratoriniams sprendimams suteikėme išpažintinį toną, kurį suvokiame kaip priemonę, leidžiančią oponuoti sustabarėjusiam psichologinės patologijos supratimui ir abejingumui. Paroda neturi aiškios tvarkos, yra daugialypė ir sau prieštaraujanti, kaip „dvigubas mazgas“, riebi subinė ir neišdegtas molis žarnose. / Ištrauka iš parodos teksto; autorė Maya Tounta.

Valentina Desideri ir Denise Ferreira da Silva
Morten Norbye Halvorsen
Styrmir Örn Guðmundsson
Berglind Jóna
Juha Pekka Matias Laakonen
Lina Lapelytė
Viktorija Rybakova
Augustas Serapinas

Kuratorės: Maya Tounta ir Justė Jonutytė

„Dvigubas mazgas“ – tai kolaboracija tarp Rupert meno ir edukacijos centro (Lietuva), Oslo Nacionalinės meno akademijos (Norvegija) ir The Living Art Museum (Islandija). Projektą „Tarpdisciplininio meno projektas „Emocijų politika: menas išplėstame lauke“ bendrai finansuoja Islandija, Lichtenšteinas ir Norvegija pagal EEE finansinį mechanizmą bei Lietuvos Respublika.

Parodos „Dvigubas mazgas“ proga bus skaitomos paskaitos ir rengiamos kūrybinės dirbtuvės. Parodą papildys unikalus leidinys, su šiuolaikinio meno kūrėjų Florian Cramer, Travis Jeppesen, Nina Power, Joshua Simon ir Marina Vishmidt tekstais.

Grafinis apipavidalinimas: Goda Budvytytė
Internetinis puslapis: Goda Budvytytė & Vytautas Volbekas

Daugiau informacijos apie projektą ieškokite adresu www.doublebind.eu(puslapis veiks nuo spalio 10), bei Rupert puslapyje: http://www.rupert.lt/

Bendradarbiaujančios institucijos:
http://www.khio.no/Engelsk/
http://www.nylo.is/

ATVYKIMAS Į ATIDARYMĄ
Jeigu neturite transporto atvykti į parodos atidarymą, galite rezervuoti vietą nemokamame autobusiuke: http://bit.ly/1LvCrd4. Autobusas išvyksta nuo pagrindinio Bernardinų sodo įėjimo (Barboros Radvilaitės / Maironio gatvių sankirta) 17:30. Jis taip pat Jus parveš atgal į miestą po renginio. Vietų kiekis ribotas.

/English

Rupert would like to invite you to the opening of “Double Bind”, a group show of new commissions featuring in its opening night new performances by Lina Lapelytė, Styrmir Örn Guðmundsson and Valentina Desideri.

“Double bind” is an exhibition of new commissions that aims to restore a sense of political agency to private psychological practices associated with personal failure. Starting from depression and looking more widely into emotion economies, we invited artists to fail and be vulnerable. A confessional tone was assumed by works, architecture and curators alike; a tone regarded as an insurgent force rallying against congealed understandings of psychological pathology and illness and the language of seemingly dispassionate argument in which these are commonly expressed. What remains as exhibition is unordered, multi­-directional and contradictory; a double­-bind, a larde-­arse and unfired clay in the gut. / Excerpt from exhibition text by Maya Tounta

Valentina Desideri & Denise Ferreira da Silva
Morten Norbye Halvorsen
Styrmir Örn Guðmundsson
Berglind Jóna
Juha Pekka Matias Laakonen
Lina Lapelytė
Viktorija Rybakova
Augustas Serapinas

Curated by Maya Tounta and Justė Jonutytė

The project is a collaboration between Rupert (Lithuania),Oslo National Academy of the Arts (Norway) and the Living Art Museum (Iceland). The project “Interdisciplinary Art Project “Politics of Emotion: Art in the Expanded Sphere”“ is produced under the programme LT07, the EEA Financial Mechanism and Lithuanian Republic.

“Double bind” will also take a lecture series and publication with text contributions by Florian Cramer, Travis Jeppesen, Nina Power, Joshua Simon and Marina Vishmidt, as well as workshops in Pabradė and Visaginas with Augustas Serapinas and Felix Gmelin.

Graphic identity: Goda Budvytytė
Website: Goda Budvytytė & Vytautas Volbekas

More information can be found on www.doublebind.eu (website will be launched on October 10) and on Rupert’s website: http://www.rupert.lt/

Partner institutions:
http://www.khio.no/Engelsk/
http://www.nylo.is/

TRANSPORTATION
Registration for a free bus to Rupert and back for the opening night:http://bit.ly/1LvCrd4. The bus leaves at 5:30 pm from the city centre and comes back after the event. Spaces are limited.
info@rupert.lt

Read More
11265450_929885717097955_1159885477749165534_n (1)

28 Sep “Inside Facebook” dirbtuvės su Mathias Hass

Rugsėjo 30 d. 18:30 val Pakrantės galerijoje vyks neformalus susitikimas / dirbtuvės su Mathias Hass. Mathias yra aktyvus TEDx bendruomenės narys ir bei organizacijos SuperSocial vadovas. Dirbtuvės aktualios visiems, kas susiduria su social media, ypač, kurie administruoja Facebook savo įmonių ar kitų įmonių / renginių / produktų paskyras.

Renginys nemokamas, tačiau dėl riboto vietų skaičiaus visų planuojančių dalyvauti prašome užpildyti šią registracijos formą: http://tedxvilnius.eventpen.com/mathiashass/Register

Po renginio diskusiją su Mathias ir kitais renginio dalyviais galėsime pratęsti arčiau miesto šurmulio.

Daugiau apie renginį: https://www.facebook.com/events/1496575237308538/

Read More
12028898_953789794681265_7740049919630855888_o

19 Sep RUPERT | Phanos Kyriacou paroda „Kas yra Natanas?”

Rupert pristato Phanos Kyriacou parodą „Kas yra Natanas?”, kurios atidarymas vyks “Pakrantės” galerijoje rugsėjo 19 d., šeštadienį, 17 val.

Paroda apims rezidencijos Rupert metu menininko Phanos Kyriacou sukurtus darbus ir senesnius jo kūrinius, kartu atvykusius iš Kipro į Vilnių. Keturi skirtingi molio objektai, menininko rasti prie užsidariusios keramikos studijos Nikosijoje, eksponuojami atremti į vietoje pagamintas plieno struktūras. Tuo pačiu šios struktūros irgi atremtos į kūrinius, ypač vieną medinį radinį, galintį būti rankena. Taip paprastai objektus skiriančios socio-istorinės taksonomijos darniai santykiauja menininko naujai artikuliuojamoje logikoje, suteikiančioje jiems daug naujų prasmių ir paskirčių. Tai – ir liekanos bei nuorodos į nebeaktualią praeitį, ir talismanai, formalūs skulptūriniai elementai su fizinėmis bei sensorinėmis savybėmis, architektūriniai komponentai didesnėje architektūrinėje sistemoje ir dar daugiau. Plieno struktūros veikia ir kaip atramos, ir kaip savarankiškos skulptūros, architektūrinės artikuliacijos ir konkretizuoti vaizduotės judesiai. Vidury kambario – nufilmuota kvėpuojanti šuns patelė. Mes matome tik jos pilvą, kylantį ir bliūkštantį su kiekvienu kvėptelėjimu. Kartu patys įkvepiame ir iškvepiame pagal jos diktuojamą parodos tempą.

Į parodos atidarymą galima atvykti 15 autobusu, 16:51 išvykstančiu iš Tverečiaus stotelės Antakalnyje Turniškių link (stotelė: 2-asis paplūdimys). http://stops.lt/vilnius/#bus/15/a-b/1113

Phanos Kyriacou (g. 1977 m. Kipras) yra Midlesekso menų mokyklos ir Goldsmith universiteto Londone alumnas, šiuo metu gyvenantis ir dirbantis Nikosijoje. Ten jis 2003 m. įkūrė “Midget Factory” projektų erdvę, kurioje eksponuoti darbai mezgė dialogą su urbanistine aplinka. Phanos Kyriacou yra surengęs asmenines parodas Nikosijoje, Niujorke, Berlyne ir aktyviai dalyvauja grupinėse parodose, tokiose kaip “Non-standard testimonials,” David Dale Galerijoje Glazge 2014 m.; Raimundo Malašausko 2013 m. kuruotas “Oo” Lietuvos-Kipro paviljonas 55- ojoje Venecijos bienalėje ir “Fusiform Gyrus” paroda Lisson galerijoje Londone; “Blind Spot” Grimmų muziejuje Berlyne (kuratorė Silvia Ploner) 2012 m.; “Mapping Cyprus – Contemporary Views” “Bozar” Briuselyje (kuratorė Androula Michael) 2012 m.; “The location of culture”, Pulchri studijoje Olandijoje (kuratorė Pavlina Paraskevaidou) 2011 m. ir kt.  www.phanoskyriacou.com/the_giant_midget/main.html

Parodą bus eksponuojama iki spalio 1d.

Read More
unnamed

03 Sep RUPERT | Menininke, ką tai reiškia?

Suvokti gerą kūrybą nelengva. Kiekvienam įbridusiam į nepažįstamus meno pasaulio vandenis yra tekę susigūžti, prasmingai pasiglostyti pasmakrę, nutaisyti mąstytojo išraišką, ar sprukti iš galerijos, kurioje „gero meno senai nebeliko“. „Ką visa tai reiškia? Kokia to prasmė? Ką autorius tuo nori pasakyti?“ – klausimai, kylantys šiuolaikinio meno parodų lankytojams, kuriuos išsakyti garsiai vis dėlto dažnai būna nejauku. Akivaizdu, kad dialogas būtinas.

 

Rugsėjo 3 dieną, 18.00 valandą, kviečiame į dviejų kartų dailininkų, Sigitos Morkūnaitės ir Raimondo Gailiūno, pokalbį kūrybinių industrijų centre „Pakrantė“. Apie tapybą, įkvėpimo šaltinius, ir kūrybos metamus iššūkius menininkus kalbins kuratorė Vilma Mačianskaitė.

 

2013 m. Raimondas Gailiūnas ARTVILNIUS’13 meno kritikų ir žurnalistų komisijos buvo išrinktas geriausiu Lietuvos menininku. Tapytojo darbai rėkia spalvomis ir pribloškia žiūrovą pulsuojančia energija. Išdrįsę nerti į dailininko kuriamą spalvų ir siužetų pasaulį, nelieka abejingi.
Gabiausia Raimondo Gailiūno mokinė Sigita Morkūnaitė, jau ketvirtus metus studijuoja tapybą Glazgo Dailės akademijoje (Glasgow School of Art). Sigitos darbuose vyraujantis misticizmas, perfekcionistinė, preciziška technika, bei tapybos darbus papildantys filosofiniai esė kelia nuostabą jos dėstytojams ir artimiesiems. Mokytojo ir mokinės pokalbis renginio klausytojams suteiks progą apmąstyti meno keliamas problemas ir pažvelgit į jas iš nevienalytės kūrėjų perspektyvos.

Read More
martin_lulu_and_chris-1024x768

17 Aug RUPERT | Chris Sharp: Adventures with Lulu

Rugpjūčio 18 dieną, antradienį, rašytojas ir nepriklausomas kuratorius Chris Sharp Vilniuje įsikūrusiame Yucatan (Pylimo g. 2) pristatys ir aptars ,,Lulu“ – 2013 metais Meksike įkurtą nepriklausomą projektų erdvę, kurią Ch. Sharp įsteigė drauge su meksikiečių menininku Martin Soto Climent. Svečias papasakos kaip projektas siejasi su jo kuratorine praktika, bei aptars „Lulu“ koncepto esmę, buvimą įsibrovėliu iš užsienio, ir nesibaigiančios, bei nuolatos augančios, grupinės parodos idėją.

Sulaukusi nemažai tarptautinės spaudos dėmesio iš Artforum,The New York Times, El Pais, National Geographic Traveler, bei daugybės kitų žurnalų, publikacijų ir internetinių portalų, „Lulu“, būdama vos (arba net) 9 kvadratinių metrų ploto, greitai įrodė savo vertę ir tapo esmine figūra Meksiko meno kontekste. Nuo atidarymo 2013 m. „Lulu“ erdvėje parodas surengė tokie tarptautiniai menininkai kaip: Jochen Lempert, Simon Dybbroe Møller, Allison Katz, Willem de Rooij, Michael E. Smith, Nina Canell, Fernanda Gomez, Jiri Kovanda, Jiri Kovanda ir daugybė kitų, drauge su vietiniais meno šviesuliais – Gabriel Orozco, Francis Alÿs ir Melanie Smith.

Chris Sharp (g. 1974 m., JAV) yra rašytojas ir nepriklausomas kuratorius, gyvenantis Meksike, kur drauge su meksikiečių menininku Martin Soto Climent vadovauja meno projektų erdvei „Lulu“. Neseniai surengtos parodos: ,,The Lulennial: A Slight Gestuary at Lulu“, bendrakuratorė Fabiola Iza (2015 m., Meksikas); ,,The Registry of Promise“, La Fondazione Guiliani, (2014 m., Roma); Le Pacr St. Léger, Pougues-les-Eaux, (2014 m. Prancūzija); Le Crédac, Ivry, (2014 m., Prancūzija); De Vleeshal, Middelburg, (2015 m. Olandija); 12-oji Šveicarijos skulptūrų paroda „Le Mouvement“ bendrakuratorius Gianni Jetzer (2014 m. Šveicarija); ir ,,Manners of Matter” Salzburger Kunstverein, (2014 m. Zalcburgas). Chris Sharp yra pavaduojantysis leidiniųArt Review bei Art-Agenda redaktorius. Jo tekstai buvo plačiai publikuoti meno žurnaluos, internetiniuose publikacijose bei parodų kataloguose.

Renginį organizuoja Rupert
Renginio partneriai – Lietuvos kultūros institutas / Lithuanian Culture Institute ir kim? šiuolaikinio meno centras
Renginio rėmėjas: Lietuvos kultūros taryba
Ačiū YUCATAN už reginio vietą.

Lithuanian-Culture-Institute.smallW-340x182

Read More